خشکی پوست در زمستان و درمان آن

چرا در زمستان مشکل خشکی پوست دارم! هنگامی که هوای بیرون خیلی سرد است، اولین کاری که انجام می‌دهید چیست؟

خشکی پوست در زمستان و درمان آن

هوای زمستان می‌تواند به پوست آسیب شدیدی بزند و باعث خشکی پوست، تحریک و خارش آن شود.

خشکی پوست در زمستان یکی از مشکلات شایع این فصل است.

مراقبت از پوست، همیشه ضروری است، اما در ماه‌های زمستان لزوم آن بیشتر می‌شود. زیرا در زمستان با سردتر شدن هوا، سطح رطوبت پوست کاهش می‌یابد. بیرون از خانه، آب‌وهوای سرد و وزش باد باعث آسیب رسیدن به پوست‌تان می‌شود و گرمای داخل خانه نیز رطوبت هوا و در نتیجه رطوبت پوست‌تان را از بین می‌برد.

هنگامی که هوای بیرون خیلی سرد است، اولین کاری که انجام می‌دهید چیست؟

احتمالاً دمای خانه را بیشتر می‌کنید تا خانه گرم‌تر شود؛ اما به خاطر داشته باشید سیستم گرمایش مرکزی می‌تواند هوای خانه شما را خشک‌تر کند. سعی کنید درجه حرارت را روی دمای پایین‌تر و مناسب‌تر، مثل دمای ۲۰ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا پوست سالم‌تری داشته باشید. استفاده از یک دستگاه بخور در خانه یا محل کارتان رطوبت بیشتری به هوای خشک زمستان می‌دهد و به حفظ رطوبت پوست‌تان کمک می‌کند. پس برا اتاق‌هایی که وقت بیشتری را در آن‌ها سپری می‌کنید (مثل اتاق خواب یا دفتر کار) یک دستگاه بخور تهیه کنید.

گرفتن دوش طولانی‌مدت با آب داغ وسوسه‌کننده است.

اما پوست شما با یک حمام ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای با آب ولرم وضعیت بهتری خواهد داشت. علاوه بر این، مهم است که از شستن دست‌هایتان با آب داغ اجتناب کنید. اگر آب باعث قرمزی پوست‌تان شود، یعنی دمای آن بیش از حد بالاست. به یاد داشته باشید شستن دست‌ها با آب ولرم یا سردتر، به همان اندازه آب گرم در از بین بردن آلودگی‌ها مؤثر است. و کمتر به پوست‌تان آسیب می‌زند.

پوست‌تان را با پاک‌کننده یا ژل مرطوب‌کننده بدون عطر بشویید.

به دنبال محصولاتی باشید که روی برچسب آن‌ها عبارت fragrance-free نوشته شده باشد؛ fragrance-free  به این معناست که مواد عطری و اسانس‌های حساسیت‌زا در محصول استفاده نشده است. اما محصولات unscented ممکن است حاوی مواد عطری باشند، اما بو با مواد شیمیایی دیگری خنثی و یا پوشانده شده باشد. پس از شست‌وشوی پوستتان، با استفاده از کرم مرطوب کننده، سلامت آن را حفظ کنی، بهتر است در زمستان از کرم یا پماد و در هوای گرم و مرطوب از لوسیون بدن استفاده کنید.