مراقبت از پوست در فصل بهار

 با رعایت و انجام چند نکته ساده می‌توانید مراقبت از پوست در فصل بهار را عملی کنید.محافظت و انرژی بخشیدن به پوست در فصل گرم سال کمک بزرگی کند.

مراقبت از پوست در فصل بهار

فصل بهار زمان تجدید شکوفه‌های درختان و گل‌هاست. با آمدن این فصل لباس‌های داخل کمد نیز تغییر می‌کنند. در کنار این موارد مراقبت از پوست نیز دشوار به نظر می‌رسد چرا که پس از ماه‌ها سردی و هوای خشک آماده تغییراتی می‌شود. اولین قدم در مسیر درخشندگی پوست لایه‌برداری از لایه‌های زمستانی می‌باشد. چرا که اگر سلول‌های پوستی به طور مداوم درحال بازسازی نیز باشند لکه‌های مرده پوست از احیای مجدد آن جلوگیری می‌کند.

بهترین مکان برای لایه‌برداری پوست، حمام آب گرم و استفاده از یک اسکراب قوی و ملایم است.

لایه‌برداری به پوست اجازه می‌دهد تا محصولات مراقبتی از آن به طور موثر جذب شوند. تمام بدن مخصوصا قسمت‌هایی که مستعد خشکی و زبری هستند از جمله زانو، آرنج و پاها را لایه‌برداری کنید.

نوشیدن آب پایه و اساس هر رژیم و روال مراقبتی از پوست می‌باشد بدان علت که باعث شادابی پوست خواهد شد. اندام‌های بدن برای عملکرد بهتر نیاز به هیدراتاسیون دارند پوست نیز مهم‌ترین اعضای بدن است. هرچه آب بیشتری بنوشید پوست خود را از خشکی و پوسته شدن محافظت خواهید کرد. به علاوه هنگام خواب از کرم‌های ضدخستگی پوست استفاده کنید. زیرا خاصیت مرطوب کنندگی داشته و مانند کرم معمولی استفاده می‌شود.

ضدآفتاب فقط مختص استفاده هنگام رفتن به ساحل نیست بلکه در روز‌های ابری هم اشعه‌های ماورا بنفش مضر خورشید می‌توانند به پوست آسیب برسانند. به منظور رعایت این امر دنبال محصولی سبک باشید تا باعث انسداد منافذ پوستی نشود. با استفاده از یک ضدآفتاب و مرطوب کننده می‌توانید از اشعه‌های مضر خورشید در امان باشید. روزانه از ضدآفتاب و مرطوب کننده SPE15  استفاده کنید اما در بهار و زمستان به دلیل محافظت از پوست از مرطوبکننده و ضد آفتاب با SPE30 استفاده کنید زیرا فرمول آن ویتامین E و C و لیپوهیدروکسیل اسید تشکیل شده است که بطور ملایم از پوست عمل لایه‌برداری نیز انجام می‌دهد.