با جوش‌های سر سفید صورت چکار کنیم؟

اولین قدم برای درمان جوش‌های سر سفید این است که هیچ کاری انجام ندهید، یعنی باید از رویکرد دست زدن ممنوع اطاعت کنید.

پوست زیبا و عاری از آکنه، تاثیر به سزایی در زیبایی چهره دارد، اما وجود انواع جوش مانند جوش‌های سر سفید و جوش‌های سر سیاه، احساس ناخوشایندی به ما می‌دهد.

جوش‌های سر سفید زمانی به وجود می‌آیند که سلول‌های مرده‌ی پوست، سبوم (چربی) و آلودگی، باعث بسته شدن منافذ شوند.

برای درمان جوش سر سفید لازم است که با روش‌های درمانی آن آشنا شوید و در صورت لزوم، از این روش‌ها استفاده کنید. جوش سر سفید، بر خلاف جوش سر سیاه راهی به سطح پوست ندارد و بسته است این جوش‌ها آزار‌دهنده بوده و معمولا در بدترین زمان ممکن زیبایی پوست شما را به چالش می‌کشند اما خبر خوب این است که با تغییراتی در سبک زندگی و درمان‌های دارویی و موضعی می‌توانید از جوش سرسفید پیشگیری کنید.

این جوش‌ها، بیشتر در افرادی که دارای پوست چرب هستند، رخ می‌دهد علت‌های دیگر جوش‌های سر سفید، شامل؛ رژیم غذایی ناسالم، استرس، آکنه، سیگار کشیدن،و رعایت نکردن بهداشت صورت می‌باشد.

جالب اینجاست که اولین قدم برای درمان جوش سرسفید این است که هیچ کاری انجام ندهید، یعنی باید از رویکرد دست زدن ممنوع اطاعت کنید. لمس کردن صورت نه‌تنها باعث گرفتگی بیشتر کثیفی، روغن و باکتری‌ها می‌شود بلکه می‌تواند باعث بدتر شدن نیز بشود.

ترکاندن و خالی‌کردن به‌سادگی جواب نمی‌دهد و ممکن است بیش از سود ضرر داشته باشد. در برخی موارد، آن می‌تواند منجر به سوزش و زخم دائمی شود. بهترین شرط شما کشف حذف و اقدامات پیشگیرانه دیگر است

ویتامین، A یکی از روش‌های درمان خانگی است، ویتامین A یک ماده مغذی با خواص آنتی‌اکسیدانی قوی است.

از نظر سلامت پوست، ویتامین A این پتانسیل را دارد که قرمزی و التهاب را کاهش دهد درحالی‌که رشد سلول‌های سالم را نیز افزایش می‌دهد. همینطور روغن درخت چای نیز به‌عنوان یک ضدالتهاب طبیعی معرفی شده است. هم چنین آن ممکن است فواید ضدمیکروبی داشته باشد. این اثرات به این معنی است که روغن درخت چای می‌تواند به تمیزکردن جوش‌های سر سفید کمک کند.

اگر درمان‌های خانگی و طبیعی قادر به تمیزکردن جوش‌های سرسفید شما نیستند، می‌توانید درمان‌های OTC را در نظر بگیرید.