بهترین دکتر متخصص و یا فوق تخصص پوست و مو را در ایران چطور باید پیدا کرد؟

 

برای خیلیها پیداکردن دکتر متخصص پوست و مو که واقعا خوب  باشد مشگله و بیمارها باید چطور این چنان متخصصین را پیدا کنند؟ باید اول اشنا شد به  ویژگی‌های یک دکتر متخصص پوست فوق العاده. بعد نکات مهم را در این بلاگ مرور خواهیم کرد. با در نظر گرفتن این نکات به امید خدا یک متخصص بسیار عالی و حرفه ای میتوانید پیدا کنید.

 

بررسی اسناد مدارک تحصیلی و صنفی یک دکتر متخصص پوست

پیدا کردن بهترین دکتر متخصص و فوق تخصص پوست و مو با برسی مدارک پزشکی و تحصیلات او شروع میشود.ایا او بورد‌های تخصصی پوست و مو را دارا است؟

مشخصات دکتر متخصص پوست خوب در ایران این خصوصیات را دارد:

1.ممتازترین در دوران پزشکی عمومی 

2.قبول شدن در رزیدنسی پوست و فارغ التحصیل شدن از رزیدنسی هایی از دانشگاه سر شناس

3.دارایی بورد تخصصی در پوست و مو و ناخن

4.انتشار مقاله علمی در ژورنالهای مهم در رشته درماتولوژی

5.به روز بودن و صاحب نظر بودن در رشته پوست. معمولا چنان پزشکان مدام سخنرانی در رشته پوست و مو میکنند و در کنگره های پوست سخنران هستند

6.علمی بودن و تجاری نبودن

7.در تشخیص و معالجه صبور هستند و عجله نمیکنند

8.تجربه دارند و تعداد بسیار زیادی مریض دیده اند

9.عضو انجمن متخصصین پوست ایران است. فقط متخصص پوست میتواند عضو این انجمن باشد. ارم این انجمن:

 

پزشک متخصص یا فوق تخصص پوست خوب و حرفه ای دارای چه ویژگی‌هایی است؟

یک متخصص یا فوق تخصص پوست  رسما  دانش   پوست، مو و ناخن را مطالعه کرده و صاحب نظر است در این رشته. این بیش از یک "دوره" است. بهترین پزشک برای پوست، مو و ناخن باید آن 9 خصوصیات را دارد.  در حین این مطالعات، جراحی پوست و مو و ناخن را تحت اساتید اموخته و دانش درماتولوژی را بعد از ازمونهای متعدد به دست آورده و امتحان بورد پوست را گذرانده.  بعد از این به دانش حود افزوده با فلمشیبهای متعدد. تخصص پوست، یا درماتولوژی  یکی از پر متقاضی ترین تخصص‌های پزشکی است و فقط بهترین از دانشجویان پزشکی میتوانند وارد این تخصص شوند.  یک دکتر متخصص پوست به درمان بیماری‌های پوستی و مو و ناخن مثل: سرطان پوست (بی سی سی یا اس سی سی یا ملانوما یا ...)، دلایل ریزش مو، جوش و آکنه ، عفونت ویروسی و تب خال، رشدهای خوش خیم مثل زگیل ، اسیبهای متعدد به پوست مثل سوختگی، زخمهای مخطلف ، بیماری های لکه ای (مثل پیسی، لکه بارداری، کک و مک)، عفونت های میکربی و قارچی، بیماری های کهیر و حساسیتی، بیماری های خود ایمنی مثل لوپوس پوستی، و ریزش مو و کاشت مو و تشخیص و معالجه میکنند. اگر مسئله پوستی یا مو یا ناخن دارید فقط اطمینان به تنها متخصصی کنید که از باهوشترین از همکلاسیهایش بوده و یک عمر روی در این رشته زحمت کشیده و شاگردی پس داده و اساتید سرشناش این رشته او را به عنوان متخصص و جراح پوست و مو و ناخن میدانند. ارزش نظر بالینی او امتحان شده است و سپس با ارزش می باشد.

 

 

 

بهترین دکتر متخصص و فوق تخصص پوست و مو  برای بیمار وقت می‌گذارد و عجله در معاینه و تشخیص و جراحی و معالجه نمیکند.